Rabu, 24 Januari 2018

10 Tempat Indah Di Dunia Yang Anda Perlu Melancong


Subhanallah! Betapa besarnya kuasa Maha Pencipta,itulah ungkapan pertama admin apabila melihat keindahan 10 tempat yang admin kategorikan sebagai terindah yang mungkin akan menjadi destinasi percutian idaman anda.


1. Green Fly Geyser, Nevada
Terletak kira-kira 100 kilometer ke utara Reno, Nevada, adalah pekan kecil Gerlach. Ianya adalah salah satu daripada geisar yang paling unik di dunia.




2. Istana Ais di Silverthorne, Colorado
Istana Ais di Silverthorne adalah buatan manusia hasil dari pembentukan ais dicipta oleh Utah Brent Christensen. Brett tertarik dengan ais bermula dengan gelanggang ais yang dia dibuat untuk anak-anaknya.






3. Terme di Saturnia, Tuscany, Itali
Air terjun ini adalah sangat terkenal di Tuscany kerana ianya adalah kawasan Air Panas Terbuka.







4. Istana Neuschwanstein, Jerman
Neuschwanstein Castle adalah istana Kebangkitan romantik abad ke-19 di atas bukit bukau di atas perkampungan Hohenschwangau berhampiran Füssen di barat daya Bavaria, Jerman.




Istana ini telah digunakan sebagai lokasi beberapa penggambaran filem dan ianya juga merupakan inspirasi untuk Sleeping Beauty Castle Disneyland.




5.Hutan Buluh di Kyoto, Japan
Hutan Bambu Sagano adalah salah satu daripada khazanah negara Jepun.ianya terletak kira-kira setengah jam daripada bandar purba Kyoto dan meliputi keluasan kawasan kira-kira 15 kilometer persegi.




Terdapat laluan pejalan kaki yang dibina melalui dusun buluh yang menjadikan perjalanan anda semakin menyeronokkan dan popular.ia adalah salah satu daripada alam semulajadi yang paling indah di seluruh Jepun,bukan sahaja kerana keindahan alam semula jadi tetapi juga kerana bunyi angin yang bertiup melalui dusun buluh yang tebal.




6. Horseshoe Bend, Arizona
Horseshoe Bend diberikan nama adalah kerana rupa bentuk sungai Colorado yang berbentuk ladam kuda dan terletak berhampiran dengan bandar Page,Arizona di Amerika Syarikat.




Pada musim panas, kawasan ini akan menjadi amat panas semasa tengah hari. Pastikan untuk membawa air yang banyak dan memakai kasut mendaki yang baik.




7. Back Beach, Sorrento, Semenanjung Mornington, Australia
Sorrento adalah bandar di Victoria, Australia, yang terletak di pantai Port Phillip di Semenanjung Mornington, kira-kira satu setengah jam di selatan Melbourne.




Kolam batu yang cantik disediakan untuk menerokai di pantai kembali Sorrento semasa air surut.





8. Strokkur,Iceland
Strokkur (Icelandic untuk "melahirkan") adalah satu mata air mata air panas di kawasan geoterma di sebelah Sungai Hvítá di Iceland di bahagian barat daya negara ini, timur Reykjavík. Ia adalah salah satu geisar yang paling terkenal di Iceland, meletus kira-kira setiap 4-8 minit 15 - 20 m tinggi, dan kadang-kadang sehingga 40 m tinggi.




Strokkur dan kawasan sekitarnya sentiasa menarik pelancong untuk melihat mata air panas, kerana ia adalah geisar semulajadi yang kerap meletus dan boleh dipercayai.




9. Algarrobo, Chile
Diakui oleh Guinness World Records sebagai kolam renang terbesar di dunia, lagun di San Alfonso del Mar resort, Algarrobo, Chile mengukur 1,013 meter (3,323 kaki) panjang, meliputi kawasan seluas lapan hektar (20 ekar), mengandungi 250,000 meter padu air dan boleh dilayari di bot-bot kecil.





10. Sawyer Glacier, Alaska
Jika ada sesiapa yang terfikir merenung ais adalah membosankan, mereka perlu hanya melihat video sebahagian daripada 200 kaki ais pecah di Sawyer Glacier di Tracy Arm Fjord di Alaska.



Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...