Ahad, 30 Jun 2013

10 Lapangan Terbang Yg Paling Menakutkan

1) Lapangan Terbang Pulau Tioman
Mustahil la korang xtau lapangan terbang ni kt mna. Terletak di Pulau Tioman negeri Pahang yg mmg cantik tu. Landasannya hanya 3,254ft (992m) dan utk mendarat kt cni, pilot perlu menuju ke arah pergunungan sebelom mendarat pada wktu yg tepat. Jika tayar lambat kena kat landasan maka lambat la dpt brek & kemungkinan besar kemalangan akan berlaku...




2) Princess Juliana International Airport, St. Maarten
Asalnya adalah lapangan terbang tentera pd zaman perang dunia ke-2 dlu tetapi sekarang menjadi hub utama utk ke pulau2 Caribbean sekitarnya. Sebelom mendarat akan ada satu pantai yg mmg ramai org berkumpul utk tgk kapal terbang mendarat n berlepas. Buat silap mau kna lenyek orang2 kt bawah tu, ha3...



3) JFK International Airport (Runway 13L), New York, USA
Lapangan terbang ni adalah yg tersibuk kt Amerika, tgk je la siap ada 3 landasan lagi, yg paling panjang 14,572 feet (4,442 m). Jadi pilot2 x leh buat silap walaupon dgn jarak penglihatan yg agak terhad. Ye la kalo silap bleh terlanggar dgn kapal terbang lain lak yg sedang mendarat @ berlepas...


4) Toncontin Airport, Tegucigalpa, Honduras
Tegucigalpa, ibukota negara Amerika Tengah Honduras: panjang landasan hanya 6,112 ft (1,862 m). Ini membuatkan pendaratan oleh jet-jet lebih besar dari Boeing 757 adalah mustahil disini. Lapangan terbang ni terletak 1,004 meter dr aras laut dan dikelilingi gunung-ganang...


5) Tenzing-Hillary Airport, Lukla, Nepal
Tenzing-Hillary Lapangan Terbang Lukla, Nepal, adalah nama untuk dua pendaki pertama yg mencapai puncak Gunung Everest. Lapangan terbang ini beroperasi pada ketinggian 8,000 kaki (2,438 m) dan hampir tidak ada ciri-ciri moden air traffic control - bahkan tidak ada lampu, dan tenaga elektrik sangat sedikit sekali. Sebab tu hanya pnerbangan wktu siang dibenarkan, itupun kpd pilot yg dh mahir kt kawasan situ...



6) Gibraltar Airport, Gibraltar
Lapangan Terbang Gibralter juga mempunyai landasan yg sangat pendek, hanya 6,000 kaki (1,828 m). Cuaca di lapangan terbang nie slalunya buruk meyebabkan beberapa penerbangan di lencongkan ke Malaga, Spain @ Tangier, Maghribi. Satu benda yg unik di sini adalah landasannya yg memotong 1 jalan utama. Bila pesawat nk mendarat @ berlepas, loceng & penghadang jalan akan turun mcm kebanyakan landasan kereta api.



7) Juancho E. Yrausquin Airport, Saba, Netherlands Antilles
Merupakan lapangan terbang di kepulauan kecil Saba dimana landasannya hanya 1,300 kaki (396 m), terlalu pendek untuk pesawat penumpang oleh itu pilot perlu mengelilingi pulau beberapa kali sebelum mendarat, bahan bakar utk pesawat juga xda kt situ.




8) Madeira Airport, Funchal, Canary Islands
Pada asalnya panjang landasan ketika lapangan terbang ni dibuka pd thun 1964 hanyalah 5,250 kaki (1,600 m). Tetapi lepas peristiwa kemalangan ngeri pd thun 1977, panjang landasan ditambah menggunakan tiang2 yg tingginya 70 m.




9) Courchevel Airport, Courchevel, France
Panjang landasan ni cuma 1,722 kaki (525 m) dan tidak rata.Ini membuatkan pesawat susah utk mendarat kt sini ditambah pula dgn keadaan salji di kawasan lapangan terbang nie...




10) Kai Tak Airport, Hong Kong
Walaupon sdah ditutup pd 1998, lapangan terbang ni masih diingati kerana kedudukan yg berdekatan dgn penempatan awam. Penumpang2 dpt melihat kerlipan tv dr rumah berdekatan sblom mendarat @ berlepas. Waaah, dkat sungguh...


Sumber -> Bdk Botak Blog kt signature

Jumaat, 28 Jun 2013

Petua menggoda suami di usia 40an

Pertama, layan suami seperti biasa.

Hangatkan suasana dengan kata-kata yang memberangsangkan. Contoh: “Fuhhh, misai abang sekarang tebal semacam, kita tengok pun geram!” Atau: “Abang sejak minum kopi herba tu, kita rasa luar biasa!”

Kata-kata seperti ini boleh membangkitkan semangat, dan suami merasa dihargai. Tetapi jangan cakap sahaja, isteri patut buktikan dengan perbuatan. Jika hanya pandai memuji misai, tetapi di bilik tidur isteri rebah dan tidur macam tunggul, pujian tentang misai itu tidak bererti langsung. Tidak guna menyiapkan kopi dengan tujuh ramuan herba, sekiranya di katil isteri berdengkur kuat seperti bom, tanpa sedikit pun menghiraukan perasaan suami yang seperti gelora tsunami.
Masalahnya ialah wanita pada usia 40, lebih-lebih lagi yang sudah beranak ramai, sudah mula dingin seks. Bukan putus haid, tetapi mula tidak berapa minat mengadakan hubungan kelamin. Mungkin sebab kesibukan di pejabat, atau letih melayan anak-anak sepanjang hari di rumah, isteri menjadi pasif di katil. Letak sahaja kepala di bantal, terus berdengkur.

Pada hemat saya, tanpa mengira usia, isteri patut bijak melakukan reaksi-reaksi hangat semasa berdua di kamar tidur. Mungkin boleh cuba urutan cakar harimau yang popular itu. Sambil mencakar boleh bergurau senda, dan puji-puji tentang misai. Kalau cakaran harimau sudah mengena, suami yang letih menjadi segar semula. Pasti suami akan membalas dengan cakaran kucing jantan.
Bayangkan apa akan terjadi apabila cakar berbalas cakar. Tentu harimau akan mengaum. Amaran: hati-hati sekiranya isteri berkuku panjang dan tajam, takut tersilap cakar luka pula kulit belakang suami. Akibatnya, suami berasa kesakitan dan mungkin menggunakan tendangan kambing gurun hingga isteri terpelanting bawah katil!

Kedua, isteri mesti terus bergaya.

Sebenarnya wanita pada usia 40-45, masih cantik dan menawan. Masih anggun dan mempesona. Memanglah tidak ‘cun-melecun’ seperti gadis belasan tahun lagi ‘trang-tang-tang’. Tetapi sekiranya bijak mendandan diri, suami pasti tidak menjeling pada orang lain.
Masalahnya ialah sesetengah isteri, terutama yang menjadi suri rumah sepenuh masa, tidak menghiraukan soal keterampilan diri. Tidaklah selekeh, tetapi kurang mesra alam. Rambut tidak disisir, menggerbang macam langsuir atau penunggu pohon beringin dalam Misteri Nusantara. Dahi berkerut, bibir berkedut. Tanpa bedak, tanpa gincu. Pipi pun berminyak semacam. Sudahlah begitu, pakaian pun asyik kain batik lusuh dengan t-shirt Pagoda leher bulat yang ketiaknya terkoyak sedikit. Ini sudah menjadi uniform tidak rasmi suri rumah yang tidak berseni. Sesetengahnya langsung tidak berbaju, hanya berkemban. Sudahlah berkemban, nampak bulu ketiak keriting, betul-betul macam ibu si Tenggang.

Percayalah, kalau rupa seperti ini yang dilihat oleh suami setiap hari, belum masuk usia 40 tahun pun suami sudah menjeling wanita lain. Jika hari-hari melihat puntianak atau ibu si Tenggang, suami pun berasa muak juga. Suami pun hendak melihat benda-benda indah.
Sebenarnya, mendandan diri bukan susah sangat. Lagi pun kebanyakan suami tidak cerewet sangat. Suami tidak mengharapkan isteri menyambutnya dengan pakaian berjenama antarabangsa, atau jari lentik dengan kuku berwarna, bibir merah dan basah berkilat, rambut ikal mayang teknik rebonding, alis lentik bagai penari Mak Yong.
Apa yang dikehendaki oleh kebanyakan suami ialah penampilan seorang isteri yang kemas, sopan dan kelihatan manja. Jangan lentuk sangat, suami naik lemas pula. Rambut perlu disisir kemas, pada hari-hari tertentu (petang Khamis umpamanya!) boleh letak bunga ros di kepala. Tetapi, jangan pula terlebih hingga pacak bunga manggar di kepala. Nanti suami ingat isteri sudah sewel.

Pipi patut dihias supaya tidak nampak berminyak macam mamak jual capati. Kalau tidak mampu pakai bedak yang berjenama, bedak biasa pun boleh, asalkan disapu dengan kemas. Jangan asyik lumur dengan bedak beras sejuk sehingga wajah kelihatan seperti wayang China purba!

Tidak salah menyambut kepulangan suami dengan haruman. Semburlah pewangi yang boleh membangkitkan semangat. Kalau tidak ada pewangi pun gunakanlah haruman ash dari bunga cempaka, melur, kenanga atau lain-lain bunga wangi. Kalau pun teruk memasak di dapur pastikan bau serbuk kari, sambal belacan, budu, atau bau ikan pekasam goreng tidak melekat di tubuh. Amaran: jangan sekali-sekali ada bau semburan ubat lipas atau kapur barus pada tubuh. Mati selera suami.

Ketiga, mesti selalu senyum.

Sambutlah suami dengan senyum paling manis. Senyum yang ikhlas, dan bukan dibuat-buat. Ingat, orang lelaki dapat membaca antara senyuman ikhlas dan senyum palsu. Tetapi, jangan tersengih tidak tentu pasal, nanti suami ingat isteri tersampuk puntianak sundal malam. Tidaklah diharapkan isteri mengurut-urut bahu atau dada suami sebaik masuk ke rumah, lebih-lebih lagi di hadapan anak-anak. Memadailah isteri menegur: “Abang nampak letih, boleh kita ambilkan air? Abang nak air sejuk atau air panas?”
Tetapi, jangan pula memberitahu suami benda-benda yang mungkin mematikan semangatnya, seperti: “Tadi ada orang datang, dia kata abang dah tiga bulan tak bayar ansuran kereta, betul ke?” Atau: “Orang sebelah tu beli TV 29 inci, boleh tak kita beli yang 36 inci?”
Keempat, ketika di bilik tidur.

Ini paling penting, sebab bilik tidur adalah tempat rehat bagi suami isteri. Tempat tidur mesti selalu kemas dan menarik. Semburkan haruman supaya semerbak sepanjang malam. Sesekali taburkan bunga-bunga wangi di atas tilam. Barulah bersemangat untuk cakaran harimau atau cakaran kucing.

Malangnya, bagi isteri yang sudah melewati empat puluhan, bau haruman di kamar beradu biasanya tidak dihiraukan lagi. Tidak ada bau minyak wangi, seperti zaman baru-baru kahwin dulu. Apa yang memenuhi bilik tidur sekarang hanyalah bau minyak angin.
Bilik tidur penuh dengan beraneka minyak angin. Penjuru katil ada minyak lenguh sendi, tepi bantal ada minyak sengal tulang, atas tilam ada minyak pening kepala, bawah katil pun ada minyak semput.
Walaupun sudah lenguh sana-sini, minyak-minyak itu bukan di kamar tidur tempatnya. Kalau setiap malam hidung suami tersumbat bau minyak angin, matilah seleranya untuk mencakar. Ini yang isteri kena faham.

Sekian, semoga bermanfaat.

Khamis, 27 Jun 2013

cara hilangkan ketuat

Ketuat Biasa(Common Wart)


  • Ia berupa ketulan daging yang keras dan kasar.Selalunya ketuat ini akan timbul di bahagian tangan.



Ketuat Kaki (Plantar Wart)


  • Merupakan bonjolan daging keras dan kasar.Ia akn timbul di bahagian yang mendapatkanbebanan paling kuat seperti tapak kaki.Jangkitan seperti ini,akan menyebabkan kesakitan dan menimbulkan rsa tidak selesa ketika berjalan


Ketuat Filiform (Filiform Wart)


  • Biasanya ketuat ini akan timbul di sekitar leher,mata bibir dan kelopak mata.Rupanya seakanjari dan panjang- panjang



Ketuat Planar

  • Ketuat ini akan timbul di bahagian permukaan kulit yang paling lembut.Ia berbentuk seperti biji leper dan seakan warna kulit.Serangannya pula terdedah di sekitar leher,muka,lutut dan pengelangan tangan




Ketuat Periungual


  • Tumpuannya lebih kepada kuku jari dan kaki.Ketuat ini akan menebal di sekitar plat kuku.Malah ia boleh menyebabkan berlakunya kerosakkan pada kuku sama ada tertinggalatau menyebabkan kuku mengalami kesakitan


Ketuat Kelamin


  • Berbentuk benjolan daging yang lembut,lembab dan tidak sakit.Ketuat kelamin kebiasaannya berwarna merah jambu dan keperang perangan.Umumnya ia akan tumbh dibahagian bibir faraj dan dubur.







Okeyh sekarang korang da pahamkn jenis2 ketuat.....

sekarang sue nk gtaw pulak cara2 nk hilangkan ketua tersebut....jom baca..


Pisang
Menggunakan kulit pisang gosokkan kulit pisang di ketuat tersebut dan biarkan kering.Amalkan selalu ye..
Cuka Epal
Megunakan cuka Epal hanya perlu basahkan kapas dan sapu pada ketuat tersebut.Amalkan selalu
Kapus Sirih & Detergen
Campurkan 1/4 sudu teh detergen dan 1/4sudu teh kapur lalu oles menggunakan putih kapas.Biarkan sehingga kering dan bilas.

Rabu, 26 Jun 2013

Selasa, 25 Jun 2013

GAMBARAN SEKSA KERANA ZINA (Kebenaran Yang Perlu Kita Tahu)



Zina adalah suatu pekerjaan yang kotor dan keji. Satu perbuatan terkutuk, dan bagi yang melakukannya adalah besar sungguh dosanya. Satu pekerjaan laknat, pekerjaan syaitan dan perbuatan sesat.





Firman Allah di dalam Al-Quran:






Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan). (Al-Israa' 17:32)



Berbuat zina (jahat), adalah perbuatan keji sekali, kerana dari kejahatan itu terjadi bencana dan kemelaratan, seumpama "penyakit perempuan", Aids dan lain-lainnya. Dan akibat dari berzina itu, bilamana lahir anak dari perbuatan itu, maka tidak dapatlah dibangsakan kepada siapa anak itu dan nyatalah akan merosakkan pewarisan yang sebenarnya.




Sememangnya perbuatan zina itu tersangat kotor, sehingga Tuhan memerintahkan kepada Kejayaan Islamiyah supaya yang berzina itu dijalankan hukuman 100 dera (pukulan) sebagaimana tersebut dalam kitab suci Al-Quran:



Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat; dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah, jika benar kamu beriman kepada Allah dan hari akhirat; dan hendaklah disaksikan hukuman seksa yang dikenakan kepada mereka itu oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman. (An-Nuur 24:2)



Di dunia ini sahaja sudah begitu hebat kutuk dan dera yang akan diterima oleh penzina itu, apatah lagi hukuman dan balasan Allah kelak di Hari Akhirat. Menurut yang sering dijelaskan oleh mubaligh-mubaligh dalam pandangan yang diperlihatkan kepada Nabi saw sewaktu baginda Isra', iaitu baginda melihat beberapa kumpulan manusia laki-laki dan perempuan di hadapan dua piring yang berisi daging. Satu piring berisi daging biasa manakala satu lagi berisi daging juga tetapi bangkai yang busuk dan keji. Tetapi manusia-manusia itu otomatis tangannya mengambil dan meratah pada bngkai daging busuk itu sahaja, dan daging biasa sedikit pun tidak disentuhnya.


Ini sebagai simpulan bagi orang-orang yang melakukan zina, ia ada mempunyai isteri yang halal, tetapi masih suka bernafsu mencari perempuan pelacur dan haram. Bagi yang belum kahwin, masih ada jalan ang baik iaitu bernikah, tetapi tidak mahu, lebih suka bergaul bagaikan kambing sahaja keduanya. Dan juga dalam perjalanan Isra' itu, Nabi melihat suatu gerombolan manusia terdiri daripada lelaki dan perempuan yang sangat hebat penyeksaan dan azab yang ditimpakan ke atas mereka.


Sumber & Detail : http://khadamilmu.blogspot.com/2013/...rana-zina.html

Isnin, 24 Jun 2013

Kenali Masalah Kesihatan Melalui Jerawat di Muka (Perubatan Cina)


Breakouts signs


Ruam, jerawat dan tompok gelap berhubung kait dengan organ dalaman kita. Melalui cela di muka kita dapat tentukan masalah kesihatan kita. Dr. Maoshing Ni dalam bukunya yang bertajuk "Secrets of Longevity" mengajarkan bagaimana untuk mengenalpasti tanda2 visual ini.


1. Dahi


Dahi dikaitkan dengan elemen api - jantung dan usus kecil. Perubahan warna kadang-kala berhubung dengan kekacauan emosi yang besar seperti kehilangan kerja, putus cinta dan lain-lain. Jika anda dapati terdapat garisan urat halus berwarna merah hijau (macam hulk tengah marah) pada dahi disertai debaran jantung dan kepeningan, mungkin anda perlu mendapatkan pemeriksaan jantung kerana ia mungkin tanda-tanda awal sakit lemah jantung.


Ringkasan:


Dahi


Elemen: Api
Organ terlibat: Jantung & usus kecil
Tanda-tanda:
+ Perubahan warna - kekacauan emosi yang hebat
+ Garis urat halus hijau dan merah - tanda-tanda awal sakit lemah jantung


2. Hidung


Hidung dikaitkan dengan elemen tanah - menunjukkan keadaan perut dan pankreas anda. Jerawat di hujung dan tepi hidung anda mungkin disebabkan anda memakan terlalu banyak makanan pedas dan berminyak SEKALIGUS - sudah sampai masa anda menukar diet anda dan lebihkan memakan sayur-sayuran (saya tak suka makan sayur T_T). Sekiranya anda mendapati ada kemerahan di atas tulang hidung anda, ia bermakna anda tertekan, yang mana ia adalah kes biasa kebanyakan pekerja dewasa (nak cek nanti time kena marah dengan bos or if stress). Anda mungkin mahu mencuba aktiviti untuk menghilangkan tekanan untuk menghilangkan tanda ini.


Ringkasan:


Hidung


Elemen: Tanah
Organ terlibat: Perut dan pankreas
Tanda-tanda & Cara Mengatasi:
+ Jerawat di hujung dan tepi hidung - makan terlalu banyak makanan pedas dan berminyak SEKALIGUS > tukar diet & lebihkan sayur-sayuran.
+ Kemerahan di atas tulang hidung - tertekan > buat aktiviti untuk menghilangkan tekanan.


3. Dagu (jerawat paling teruk saya di sini T_T)


Dagu anda dikaitkan dengan elemen air - rangkaian organ buah pinggang dan pundi kencing, termasuklah hormon dan kelenjar (terkial-kial nak recall balik subjek sains dulu-dulu). Cela-cela, perubahan warna dan kawasan hitam sekeliling dagu dan kawasan mulut menunjukkan terdapat masalah dengan buah pinggang dan pundi kencing (OMG!). Ia bermakna anda perlu meminum lebih banyak air untuk membuang toksik di dalam badan anda. Jerawat sekitar kawasan tersebut disebabkan oleh perubahan hormon di dalam badan anda. Bagi wanita, ia biasanya menunjukkan pra-mentruasi (patutlah ada kawan lelaki saya cakap dia tahu bila perempuan period or tak bila tengok muka perempuan). Jika anda sedang merancang kehamilan, pastikan anda memeriksa 'philtrum', kawasan betul-betul di atas bibir anda. Perubahan warna atau cela sekeliling kawasan tersebut menunjukkan masalah kesuburan (ada 1 ni yang teruk betul-betul atas bibir ni sekarang. means sekarang ni tak subur ke?).


Ringkasan:


Dagu


Elemen: Air
Organ terlibat: Rangkaian organ buah pinggang dan pundi kencing, hormon dan kelenjar
Tanda-tanda dan Cara Mengatasi:
+ Cela, perubahan warna dan kawasan gelap sekitar dagu & mulut - masalah buah pinggang & pundi kencing (nyaris nak tertaip kendi pucing, LOL) & perubahan hormon especially dekat nak period > perlu minum lebih banyak air untuk nyahtoksik dalm badan.
+ Perubahan warna dan cela sekitar 'philtrum', kawasan betul-betul atas bibir - masalah kesuburan (perlu dilihat terutama yang sedang plan kehamilan. tak ok=tak subur, ok=subur).


4. Pipi Kanan


Pipi kanan dikaitkan dengan elemen besi - Paru-paru dan usus besar. Jerawat ringan atau tompok ekzema (sejenis penyakit kulit macam kulit kering or gatal) yang kecil di pipi kanan anda menandakan anda akan diserang selsema. Ambil vitamin C (means makan buah like orange or tomato. supplement ramai doktor nasihatkan tak payah ambil sebab kesan tak elok di kemudian hari macam kesan kat baby or kesuburan) dan lebihkan rehat untuk mengelakkan selsema datang. Jika anda mempunyai kecenderungan asma/lelah/semput, anda mungkin perlu berjaga-jaga dengan garis halus biru hijau sepanjang pipi kanan kerana ia berlaku sejurus sebelum serangan asma.


Ringkasan:


Pipi Kanan


Elemen: Besi
Organ terlibat: Paru-paru dan usus besar
Tanda-tanda & Cara Mengatsi:+ Jerawat ringan @ tompok ekzema kecil di pipi kanan - akan mendapat selsema > ambil vitamin C (makan buah) dan lebihkan rehat untuk mengelak selsema datang.
+ Garis biru hijau sepanjang pipi kanan - serangan asma akan berlaku.


5. Pipi Kiri


Pipi kiri pula dikaitkan dengan elemen kayu - rangkaian pundi hempedu & hati. Kapilari yang pecah (macam urat merah bercabang-cabang) dan kemerahan betul-betul sebelah tulang hidung menunjukkan kepanasan, keradangan atau kesesakan toksik di dalam hati. Garis halus kekuningan di bawah mata mungkin menunjukkan kadar kolestrol anda adalah tinggi.


Ringkasan:


Pipi Kiri


Elemen: Kayu
Organ terlibat: Rangkaian pundi hempedu & hati
Tanda-tanda:
+ Kapilari pecah (garis urat merah cabang-cabang) & kemerahan betul-betul di sebelah tulang hidung - kepanasan, keradangan dan kesesakan toksik di dalam hati.
+ Garis halus kekuningan di bawah mata - kadar kolestrol tinggi


Sumber: http://health.mylaunchpad.com.my/wom...re-telling-you

Ahad, 23 Jun 2013

10 Info Tentang Bayi Yang Anda Tidak Tahu




1. Sekitar usia 3 bulan, bayi mulai menelan air ketuban dan mengeluarkannya kembali sebagai air kencing. Ini untuk melatih sistem pencernaan dan perkumuhannya.

2. Bayi bisa menangis sejak di dalam perut lagi. Sekitar usianya 3 bulan, kotak suara sudah mulai terbentuk dan bayi sudah mulai menangis tetapi dalam diam.

3. Pada usia 4 bulan, bayi mulai menjelajahi ruang di sekelilingnya. Dia mulai bermain dgn tali pusatnya, mengisap ibu jarinya sendiri, berenang-renang, menendang sekelilingnya dan berputar di dalam kantungnya. Tetapi biasanya ibu yang baru pertama kali hamil tidak akan menyadari gerakan bayi sehigga usianya 5 bulan.

4. Ketika usianya memasuki 4 bulan, bayi akan mulai tersedu untuk melatih sistem pernafasan. Bila bayi tersedu, ibu dapat merasakan getaran halus atau denyut halus di perut.

5. Pada usia 5 bulan, bayi mulai memberi reaksi kepada suara di luar perut ibunya dan akan menutup telinga dengan tangannya sendiri saat mendengar bunyi kuat.

6. Sekitar usia 6 bulan, memori bayi mulai terbentuk dan bayi dapat mengingat dan mengenali suara orangtuanya dan mulai menjelajahi anggota tubuhnya.

7. Seperti kita, bayi di dalam perut juga bermimpi sejak usianya 7 bulan. Kegiatan bermimpi ini akan melatih perkembangan otak bayi.

8. Ketika otaknya sudah terbentuk, bayi akan dapat merasakan sakit sejak di dalam rahim lagi. Bila ibu tertekan atau stress, emosinya juga terganggu dan membatasi perkembangan mentalnya. (Sangat setuju ...)

9. Setelah indera rasanya terbentuk, bayi juga dapat merasa makanan yang dimakan oleh ibunya dan bisa mengerutkan dahinya dan memonyongkan mulutnya sebagi reaksi terhadap rasa aneh makanan yang dimakan oleh ibu.

10. Setelah lahir, pertama kali bayi membuka mata, anak matanya akan membesar untuk menampakkan kecomelannya untuk memikat hati orang di sekitarnya terutama orangtuanya. Sebab itulah bayi nampak lucu

Sumber: FACEBOOK

Jumaat, 21 Jun 2013

Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?

Ambillah masa membaca tentang kejadian masa lalu dan yang akan datang dan anda benar-benar tahu apa yang berlaku di Palestin pada hari ini.
Ini serius! Apa yang Zionis lakukan dan yang lebih penting anda tahu mengapa dan kenapa!

Pertama. Lihatlah pengalian dibawah Masjid Al-Aqsa...cukup cemas, bahaya dan merosakkan asas Masjidil Al-Aqsa. Jika sebelum ini anda membaca melalui portal yang berat sebelah. Kini saksikanlah sendiri kerosakan yang teruk akibat kerja pengalian ini. Keretakkan merata-rata di tiang besar, lantai dan dinding masjid yang suci bagi umat Islam.

Pihak Israel sedang menggali di bawah Masjidil Al-Aqsa. Mereka mengakui secara terbuka niat mereka untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa dan di tempat ini untuk "membangkitkan semula "Temple of Solomon." iaitu Kuil Sulaiman.

Arkeologi dan ahli kaji sejarah tahu bahawa runtuhan "Kuil Sulaiman" terletak di bawah Masjidil Al-Aqsa. Kita tidak tahu berapa dalam penggalian tersebut, namun kita tidak boleh berdiam diri dan membiarkan sahaja. Ini perlu perhatian dunia Islam. Umat Islam yang berjuta-juta ramainya seperti buih dilautan berbanding yahudi laknatullah ini melarang keras kerja-kerja penggalian yang akan meruntuhkan Masjidil Aqsa suatu hari nanti iaitu Qiblat pertama bagi umat Islam sebelum Masjidil Haram.


1mr3 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


2mr7 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


Saudara Islam seluruh dunia harus tahu apa yang berlaku dan kesan pengalian ini! Ini satu kebenaran yang mengejutkan.


3mr9 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


Gambar dari Kuil Zionis. Ini adalah struktur pertama kali dikembangkan oleh Zionis di depan Masjid Al-Aqsa

4mr10 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


5mr11 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?

Imaginasi dari pelukis kesan Kuil Solomon


6mr14 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


Gambar keretakan tiang besar, lantai dan dinding Masjidil Al-Aqsa akibat dari kerja-kerja penggalian di bawah Masjidil Al-Aqsa.

7mr20 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


8mr23 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?



Kubah emas bukanlah Masjidil Al-Aqsa tetapi adalah Masjid Batu bergantung "DOME OF THE ROCK. Setiap kali Masjidil Aqsa diucapkan di media, mereka akan menunjukkan Masjid " Dome of the rock" sebagai Masjidil Al-Aqsa. Sehingga orang ramai tidak menyedari yang mana satu Masjidil Al-Aqsa. Penulis pun baru tahu selepas dikelirukan oleh media barat.

Ini merupakan cara ZIONIST, sehingga Masjidil Al-Aqsa dihancurkan, umat Islam tidak perasan dan tahu kehancurannya. Menjadi kewajipan umat Islam untuk tahu yang mana satu masjid yang sebenarnya.



Keretakan di laman dan di dalam masjidil Al-Aqsa. Masjid "DOME OF THE ROCK" yang dilatar belakang.

9mr29 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?






Kenapa harus dilakukan kepada Masjidil Al-Aqsa? Adakah disebabkan nilai tanahnya atau lain-lain sebab musabab yang di kehendaki oleh Yahudi!

Nabi Sulaiman A.S dan rahsia yang tertanam di bawah Masjidil A-Aqsa

• Balik kepada sejarah silam kisah Nabi Sulaiman AS atau Raja Sulaiman yang bertanggungjawab membina apa yang dikenali sebagai Kuil Sulaiman".

• Nabi Sulaiman As berbeza dari Nabi-nabi yang lain kerana baginda di beri Allah SWT boleh menguasai umat manusia, dan bangsa jin.

• Nabi Sulaiman ditugaskan dengan menyebarkan ayat-ayat Allah SWT iaitu: keyakinan dan ibadah dalam hanya SATU tuhan sahaja.

• Perkara ini menjadi perhatian Nabi Sulaiman dimana terdapat kaum-kaumnya yang kuat mengamalkan ilmu sihir dan okultisme. Baginda memerintahkan segala pengawalnya untuk pergi ke seluruh negeri dan merampas setiap buku, naskah, kitab-kitab atau laman bahawa okultisme atau yang tertulis segala ilmu sihir dimana amalan sesat ini diajar untuk berhubung dengan pemanggil roh. Ajaran ini dimana amalan iaitu berkaitan dengan jin dan setan.

• Dalam Islam kita tahu bahawa ilmu sihir adalah haram. Al-Quran mengatakan kepada kita bahawa Jin dan Manusia harus tidak boleh berhubung kait walaupun hidup di dimensi yang selari dengan manusia, tetapi tidak harus berkomunikasi dengan satu sama lain. Jin tidak dapat dilihat, mereka boleh melihat kita, tapi kita tidak dapat melihat mereka. Tidak ada perkara seperti Jin "baik" atau membantu, kerana setiap jin yang bercakap dan berinteraksi dengan manusia secara langsung dilarang oleh Allah SWT.

• Jadi arahan Nabi Sulaiman AS supaya mereka membawa kesemua buku, kitab yang berkaitan dengan ilmu sihir kepadanya, dan kemudian baginda kuburkan semua buku, kitab dan apa jua yang berkaitan dengan amalan ini dimana baginda fikirkan paling selamat iaitu tidak ada siapa yang boleh mendapatkan atau mencurinya.

• Dimana baginda menanamkan iaitu di bawah tapak kuil asas tersebut. Baginda melantik beberapa orang kesasteria yang di kenali sebagai "Knights of the temple of Solomon" (Knight Templar) untuk menjaga asas kuil Sulaiman siang dan malam.

• Kesatria melakukan ini pada awalnya. Selepas Nabi Sulaiman (AS) wafat, The Knights menemukan apa yang mereka menjaga. Mereka menyedari pentingnya maklumat ini, amalan sihir mereka berada di hujung jari mereka. Mereka mencuri dan mula berlatih. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mula berlatih dan mengamalkan dan benar-benar jauh dari agama Nabi Musa dan Allah SWT. Dan tenggelam di bawah kuasa dan pengaruh Iblis (setan). Kerana sifat ritual mereka, mereka dengan cepat menjadi yang paling kuat dan orang-orang terkaya di negeri itu. Wawancara terbaru dengan ahli okultisme menegaskan bahawa Syaitan memberi penghargaan kepada pengikutnya dengan kekayaan dan keuntungan material di dunia ini, asalkan mereka melakukan apa saja yang ingin mereka iaitu menyebarkan rasuah, kefasikan dan kehancuran di bumi di wawancara juga mengatakan bahawa Syaitan meyakinkan mereka, melalui para imam dan pendeta tinggi, bahawa ia adalah Allah yang nyata. Dan itu ia hanya salah faham.

• Selanjutnya selama berabad-abad, naskah itu diseludup ke Eropah, dan Kesatria Templar memberi nama "Free Mason". Dengan kekuatan yang ditemui, baru mereka cepat menyebar pengetahuan ini di seluruh dunia, dalam bentuk perkumpulan rahsia.

Semua dengan satu tujuan iaitu melayani "Allah" Setan, dan untuk mempersiapkan kedatangan Dajjal bermata satu, yang mewakili setan di bumi. simbol mereka adalah piramid atasnya oleh "semua melihat" SATU mata! Perlu diketahui bahawa orang Mesir kuno juga mempunyai satu mata melihat semua yang mereka sebut Mata Ra, dan Mata Osiris. Ingat bahawa ilmu hitam adalah diajar dari orang-orang kafir dari Mesir kuno.


WARNS US AGAINST THE BEING WITH THE “ONE” EYE.


• Kalau tak percaya? Lihatlah bahagian belakang bil Dolar AS - semua melihat satu mata di sana! simbol dimerata-rata. Amerika adalah negara pertama di dunia Masonik. Ada banyak kajian yang menyokong tuntutan ini, bukti mengejutkan, wawancara, adalah "RAHSIA" pengetahuan alam semesta ini yang masyarakatnya yang memiliki tuntutan. Sebenarnya mengamal ilmu hitam iaitu ritual sihir. Ini adalah "rahsia" mereka selalu berbicara tentang menguasai masa depan anda, mencipta kekayaan dengan meminta alam semesta untuk memberikannya kepada anda rohani, tidak berugama dll. Ini adalah bertentangan dengan Islam di mana iman kita dan kepercayaan kepada Allah SWT untuk tawakal kepadaNya. Itu sebabnya sebahagian orang Islam yang murtad kerana melihat Syaitan dan Iblis merupai Nabi Isa mendatangi mereka dan menolong mereka semasa dalam kecemasan. Dan mereka mempercayai Nabi Isa AS, tetapi sebenarnya kerja-kerja setan!


10mr37 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


11mr38 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


Jadi jika freemason sudah mendapat hak dan kekayaan di dunia dan "harta rahsia" ini. Mengapa semua tertumpu untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa?

Sebenarnya mereka sedang mempersiapkan kedatangan dewa mereka iaitu "Dajjal".



Apa yang Islam dan Nabi Muhammad SAW memperingati kita tentang kedatangan dajjal

1. Dalam Islam kita tahu Dajjal adalah Nabi palsu. Dajjal akan meniru seperti nabi sejati dalam segala hal. Nabi yang sebenar adalah Nabi Isa AS yang akan datang semula untuk memerintah dunia dari Jerusalem. Jadi disitulah di mana Dajjal akan tiba di atas tanah suci, Jerusalam.

2. Nabi Muhammad SAW berkata kepada kami bahawa Dajjal dikeluarkan dari dunia ini. Dengan demikian ia telah berada di planet ini sejak zaman RasuluLlah SAW. Kami diberitahu bahawa Dajjal akan hidup di bumi selama 40 hari (satu hari seperti setahun, satu hari seperti sebulan, satu hari seperti seminggu, dan selebihnya seperti hari biasa Ingat 1 tahun surgawi. Adalah sama dengan 1000 tahun manusia. anda melakukan matematik). Ini membuktikan bahawa ia adalah jin yang kuat, seperti jin boleh hidup selama ribuan tahun.

3. Semua Nabi-nabi memperingatkan kaum mereka tentang Nabi palsu ini.

4. Nabi Muhammad SAW pernah memberitahu kedatangan Dajjal dan memperingatkan kita untuk mengetahui bahawa Allah SWT tidak "bermata satu". Dajjal juga akan mempunyai perkataan kafir di dahinya. Nabi Muhammad SAW juga memberi amaran, bahawa setiap Muslim setelah mendengar "kedatangan" Dajjal perlu memaling muka daripada memandang wajah Dajjal. Dan membelakangkan dan terus berjalan menjauhkan diri darinya. Tidak melihat ke arahnya, atau berjalan ke arahnya. Jangan ingin tahu dan Nabi SAW memberi amaran bahawa orang yang terkuat imannya akan diuji dan mudah boleh jatuh korban fitnah Dajjal, kerana Dajjal adalah "Master of Deception".

Zionis pernah menyebut bahawa kawasan diantara sungai Nil dan Furat sebagaimana adanya "tanah yang dijanjikan." Dajjal raja mereka, dan sesuai dengan keyakinan okultisme, mereka harus membangkitkan kuil asal baginya untuk mengambil takhtanya.

Jadi di mana kuil asal dari Zionisme?

Bukti arkeologi dan sejarah membuktikan bahawa runtuhan kuil asal Sion adalah di bawah Kuil Sulaiman. Ertinya Nabi Sulaiman AS tahu bagaimana kuasa jahat sihir ini, maka ia membina kuil pada candi zionist tersebut. Menyembah satu Allah SWT yang benar cukup kuat untuk mengelakkan setiap kejahatan yang terjadi di sana.

Ini adalah kerana mengapa yahudi/zionist ingin menghancurkan Masjidil Al-Aqsa supaya mereka dapat membangunkan semula kuil dibawah Masjidil Al-Aqsa. Satu-satunya tempat ia boleh masuk dan memerintah, adalah kuil disesuaikan dengan alam yang jahat.

• Perkara ini menjelaskan mengapa Kerajaan AS begitu baik dengan Israel. Mereka mempunyai tujuan bersama, dan kepercayaan bersama. Mereka bekerja untuk sebuah kekuatan yang jauh lebih besar, dan jauh lebih jahat dan menipu. . Inilah sebabnya mengapa dasar luar negeri mereka pro-Israel. Inilah sebabnya mengapa mereka membiarkan Palestin akan diserang berkali-kali. Mereka perlu dan niat untuk menghancurkan Masjidil Al-Aqsa. Dan inilah mengapa mereka menggambarkan orang-orang Arab dan Muslim semua sebagai pengganas. Mereka ingin mengubah dunia melawan kita dalam kebencian, kerana faktanya adalah, orang-orang yang akan terus mempertahankan Masjid Al-Aqsa adalah orang Arab! Muslim!. Muslim memahami pentingnya Masjidil Al-Aqsa, ia adalah kiblat pertama umat Islam. Oleh kerana itu orang-orang Muslim adalah musuh dajjal dan Amerika adalah murid-murid Dajjal.

Dalam Al-Quran mengatakan bahawa salah satu tanda akhir zaman sebelum kedatangan Dajjal, dan menggambarkan akhir zaman, adalah runtuhannya Masjidil Al-Aqsa yang berlaku sebagaimana yang anda baca ini.

Semoga Allah SWT melindungi kita semua dari kejahatan Dajjal dan pengikutnya. Semoga cahaya Islam bersinar terang dari sebelumnya.

Dan bukti kedatangan Dajjal dan akhir zaman adalah kehancuran Masjidil Al-Aqsa....Allah hu akbar!


MEREKA memuliakan Tuhan MEREKA yang bermata satu! Astaghfirullah!.

12mr39 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


13mr40 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


14mr42 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?


15mr45 - Mengapa Yahudi menggali di bawah Masjid Al-Aqsa?



Wasallam. Jazakallah Khairan

Thanks to: Prince Killer @ malaysiaria.com

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...