Jumaat, 15 Januari 2016

Kerana Selipar Milah Hilang Dara

Ada dua baranak tinggal di hujung kg ni, Pak Abu dan Milah.. Milah ni taklah cantik sgt tapi selera jugak lah mato yg mandang dia ni.. Seluruh jejaka di kg tu mmg syok abih kat Milah ni lebih2 lagi.. satu mamat namanya..Ali.. Ali ni mmg dah target..kalau dapat Milah ni.. mmg dia nak ‘overhaul’ habis2 … Pada satu ari… Ali ni tergerak ati nak ajak Pak Abu bersaing ke surau..alasan je tuh

Ali : Assalammualaikum Pak Abu……
P Abu: Waalaikumussalam… ooo… Ali .. apa ka halnya..
Ali : Tak ada apa Pak Bu.. igt nak ajak Pak Abu bersaing ke surau..
P Abu: Oiih.. baguslah.. tunggulah kejap.. pakcik nak salin seluar dlm…ekau masuklah dulu..duduk sini diam2 ya..

Sambil berlalu masuk ke bilik. dan tiba2.. Milah keluar dari biliknya..berkemban aja membawa.. sebakul pakaian yg nak di basuh…. di perigi luar rumahnya..

Ali : Hi.. Milah.. jom main
Milah: Ishh.. apa ko ni Ali.. tak baik ckp cam tu tau..
Ali : Alah sikit ja..
Milah: Tak buleh..tak buleh ( sambil terus keluar )
Ali : (dlm hati) Jaga ko.. kan ku buleh..bulehkan…
Milah : (menjeling dan menjerit). Bapak.. milah kek perigi ya..nak cuci kain2 ni hah… tak yah kunci pintu ni.. Bye Ali.

Tetiba……

Pak Abu: Hah.. apa di tenung tu Ali.. dah jom kita pi..
Ali : Jom……………………alamak Pak Ali.. mana selipa aku ni..tadi ada di sini..
Pak Abu: Ooo..ni mesti si Milah salah pakai selipa ekau.. gilah ekau mintak dgn dia selipa ko tu.. dia ada kat perigi sana tu hah..pak cik tunggu sini..nak sedut rokok ni sebatang..
Ali : Yalah Pak Abu.. Ali pi mintak..

dan………………Ali pun merempuh masuk.. dan sekonyong2 nya nampaklah Milah yg tengah telanjang bulat..comel..aja segala2..

Milah : Ishh.. Ali.. apa ni.. aku jerit ni..
Ali : Jangan jerit.. bapak kau yg suruh aku dtg sini main..dia kata kalau tak main nanti aku mati tengah jln..
Milah : Tipu kau ni li…
Ali : Aku tak tipu la.. ko dengar ni.. aku buktikan (menjerit dengan kuat)……Pak Abuuuuuu..Milah tak beri..
Pak Abu: (dari jauh melaung)… Milah.. tak baik… Ali nak cepat tu…
Ali : Hah..kau dengar tak

Dan.. maka terjadilah perkara yg sesedap rasa adanye… tp kalau dah dasar buaya.. mmg dia tak puas..

Ali : Sedapnya Milah… eh.. aku lupa plak.. bapak kau kata tadi kalau dah rasa yg di depan.. kena rasa yg belakng jugak..
Milah : Aku tak caya cakap ko ni li..
Ali : Laaaaaaaaa… tak caya lagi.. kau dengar aku jerit ni.. Pak Abu………. Milah kasi sebelah jaaaaaaa…
Pak Abu : Patutlah lama betul.. Milah main kan Ali rupanya…(jerit)…………. BAGI DUA-DUA BELAH MILAHHHHHHHHHH…..

Dan.. nda payah di crita apa yg terjadi….

Moral of the story..
jgn pakai selipar org………!!!
Catat Ulasan

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...