Ahad, 4 Disember 2016

5 Posisi Perhubungan Seks Yang Menjelaskan Sifat Lelaki

Pernahkah terfikir di minda anda bahawa posisi seks yang digunakan pasangan ternyata menerangkan watak dirinya? Seksualiti seseorang berkembang sesuai kedewasaannya, ada yang melaluinya dengan cepat ada pula yang lambat. Pendewasaan diri dan pembentukan watak ini nampaknya secara tidak sedar terbawa dari caranya memilih posisi berhubungan seks.

Ada lima posisi berhubungan seks yang paling umum dan sering digunakan lelaki. Kelima kedudukan ini sebahagian besarnya menjelaskan bagaimana watak dan sifatnya. Seperti yang dipetik dari AskMen.


1. Doggy Style
Posisi ini melambangkan rasa tidak hormat terhadap wanita. Daripada memberikan perlakuan kasih sayang, kedudukan ini cenderung berkesan ‘merendahkan’. Dipercayai lelaki yang menyenangi posisi ini, mengalami banyak penolakan ketika ia membesar, entah penolakan dari jantina yang berlawanan, teman-temannya, dan keluarga. Ia melampiaskan rasa kekecewaannya dalam posisi ini. Posisi ini kerap digunakan oleh para ‘player’ yang hanya mencari cinta satu malam, yang jelas tidak mengerti makna cinta sejati dan kesetiaan.


2. Misionaris
Posisi klasik dan tradisional dalam berhubugan seks, membuatnya dinamakan ‘mubaligh’ (hanya menjalankan misi). Lelaki yang menggunakan kedudukan ini biasanya jenis yang konservatif, tidak berani mengambil risiko dan senang mengikuti peraturan dalam hidupnya. Ia tidak menganggap aktiviti seksual sebagai sesuatu perkara yang penting namun hanya sebagai kewajipan yang dilakukan oleh suami isteri. Posisi ini juga bermakna bahawa ia pasangan yang cenderung kepada kebosanan, namun mengagumi anda sebagai pasangannya.


3. Cowgirl
Boleh dikatakan kedudukan ini adalah kegemaran lelaki pemalas. Bagaikan anak tunggal yang selalu dipenuhi segala permintaannya, kedudukan ini memerlukan kerja keras dari pihak wanita. Lelaki yang gemar menggunakan kedudukan ini cenderung hidup selesa dan jarang ingin berusaha lebih untuk kehidupan yang lebih baik. Dipercayai lelaki seperti ini akan bergantung pada pasangannya terus-menerus dalam membuat segala keputusan. Posisi ini juga bermakna bahawa ia jenis lelaki yang ingin segala sesuatunya cepat diselesaikan, apapun cara yang mesti ditempuh.


4. Spooning
Bagi lelaki yang menyenangi posisi ini, bererti ia senang berada dalam sebuah hubungan yang mengikat. Selama hidupnya dianggarkan ia mengalami masa-masa yang sukar, namun ia berjaya membina keyakinan dan berdikari. Menjalani hidup sendiri merupakan perkara yang mustahil dilakukan baginya. Itulah sebabnya ia sangat memuja pasangannya, dan seakan tidak mahu lepas darinya. Sayangnya jenis ini cenderung posesif dan penuh rasa cemburu. Ia akan panik apabila anda tidak memberi berita ataupun menghilang hanya seketika sahaja.


5. Kucing
Posisi ini dilakukan dengan wanita berbaring meniarap, dan kemudian sang lelaki melakukan penetrasi dari atas dengan tumpuan tangan yang lurus seperti berpose yoga. Serupa dengan posisi doggy-style dengan pendekatan spooning. Tidaklah hairan posisi ini disukai dalam buku ilmu seks tantrik. Kkabarnya, kedudukan ini menandakan lelaki tersebut tidak peduli dengan hal-hal duniawi, namun spiritual. Ia sangat mengutamakan keseimbangan dalam kehidupan mahupun percintaan. Jenis lelaki yang sabar namun mudah kehilangan arah apabila pasangannya tidak peduli lagi akan dirinya.


Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...