Khamis, 25 Mei 2017

Mati Pucuk & Zakar Lemah

Kenapa kita sebut mati pucuk? Ia adalah bahasa halus melayu kita, yang tinggi budi perkertinya. Kita tidak sebut mati konek, zakar mampus dan sebagainya kerana bunyinya agak kasar.

Melayu itu halus dan beradap, sebab itu istilah mati pucuk digunakan. Istilah itu juga rahsia kepada rawatannya. Kita boleh gunakan pucuk (dedaun herba) untuk merawatnya. Mati pucuk adalah berpunca dari amalan kesihatan yang tidak sempurna.


Kita sering memperlekehkan dan mempersendakan penjagaan zakar dan tenaga batin. Kita menganggap bahawa menjaga kesihatan zakar adalah tidak perlu dan tidak penting. Tahukah anda bahawa zakar itu berharga seperti jantung anda. Ia adalah satu organ yang boleh mengembang, menguncup apabila dimasuki darah. Satu-satunya organ pada tubuh badan yang tidak mempunyai tulang tetapi keras macam batu.


Baiklah, mati pucuk ini luas ertinya, sesiapa sahaja yang mempunyai masalah zakar yang payah untuk tegang, atau tidak tegang langsung, atau baru nak berdayung dah terkulai layu boleh dikategori sebagai lemah tenaga batin.


Istilah mati pucuk adalah ditujukan kepada lelaki yang zakarnya tidak tegang langsung. Istilah ini tidak boleh digunakan kepada wanita.


Bagaimana mati pucuk terjadi? Ia terjadi akibat masalah urat saraf, kencing manis, darah tinggi, patah tulang belakang, kanser prostat dan lain-lain lagi.


Cara merawat mati pucuk boleh dilakukan dengan pengambilan akar kayu, mengurut zakar dengan minyak yang diadun dengan herba dan berjumpa doktor andrologi. Minyak urut yang mengansungi bahan Hirudin juga digalakkan, kerana Hirudin mampu menyembuhkan luka dengan cepat.


Jangan risau sekiranya anda mengidap mati pucuk, kerana peratusan kejayaan rawatan secara tradisional dan moden adalah sekitar 96% (peratus)


Mati pucuk, haruslah dirawat dengan dedaun dan akar kayu. Selain itu kita haruslah mengamalkan pemakanan yang seimbang dan melakukan senaman.


Akhir kata, tiada penyakit yang tidak boleh diubati. Setiap penyakit, datang dengan ubat/penyembuhan. Silalah rujuk kepada pakar dan pihak yang mengetahui.


Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...