Khamis, 19 Oktober 2017

Mengapa Zakar Bengkok Ke Kiri/Kanan dan Penyelesaiannya

Sebab yang utama adalah disebabkan kekerapan melancap(masturbate),sewaktu melancap apabila hendak mencapai orgasm selalunya pihak lelaki akan menguatkan genggaman pada zakar terutamanya dipangkal zakar.


Jika anda melancap menggunakan tangan kanan, sewaktu anda hendak mencapai orgasm selalunya jari-jari anda akan melakukan genggaman yg kuat di bahagian kiri zakar(Corpora Cavernosa) dan ini akan menyebabkan tisu pengembang(Corpora Cavernosa bahagian kiri akan rosak dan menjadi parut dan tidak mampu mengembang.


Bila kerapkali anda lakukan melancap dgn cara begini maka zakar anda akan bengkok ke kiri.Maka jika anda menggunakan tangan kiri utk melancap, zakar anda akan bengkok ke kanan.

Bahagian zakar terbahagi kepada 3 bahagian:

Zakar terdiri dari 3 rongga utama, 2 rongga atas adalah rongga menyokong ketegangan yang dinamakan Corpora Cavernosa dan 1 rongga di bawahnya adalah saluran kencing dan sperma, namanya Corpus Spongisum.Pada saat tegang, darah akan mengalir ke semua rongga tersebut terutama pada Corpora Cavernosa.

Maka apabila satu bahagian corpora nervosa sama ada kiri atau kanan rosak dan berparut maka pengaliran darah ke semua rongga-rongga ini jadi tak seimbang.Dan berlaku gejala zakar bengkok ke kiri atau ke kanan bergantung pada tangan mana yang digunakan.

3 cara utk betulkan kembali zakar bengkok disamping memanjangkannya.




1-Urutan
Tujuan urutan zakar lebih kepada membesarkan tisu-tisu kecil corpora nervosa tadi, maka tisu-tisu itu dapat menerima darah dlm kuantiti yg lebih banyak, dan zakar akan menjadi besar apabila tegang.Dari segi memulihkan kembali tisu-tisu yang rosak akibat melancap,tidak berapa nampak sangat hasilnya, kerana saya memang mengamalkan urutan sebelum ini. Hasil lebih kepada kebesaran, kepanjangan tidak nampak perubahan.

2-Pam vakum
Merbahaya kerana jika salah penggunaan akan menyebabkan tisu-tisu kecil corpora nervosa dan urat-urat saraf halus di dalam zakar rosak dan pecah.

3-Penis Extender
Ini adalah cara yang paling selamat, kerana ia meregangkan zakar ke tahap maksimum dan menggalakkan percambahan sel-sel yang baru.Sebenarnya teknologi ini telah lama digunakan oleh suku kaum tertentu, kalau di Malaysia kita boleh lihat suku kaum di Sabah yang menggantungkan benda berat utk memanjangkan telinga mereka.

Sama juga konsep yang digunakan oleh penis extender ini, iaitu apabila zakar diregangkan secara maksimum, tisu-tisu yang rosak tadi akan bercambah kembali dan tisu-tisu pengembang yang sedia ada akan bercambah secara sama rata dan akan menyumbangkan kepada kepanjangan dan membetulkan zakar yang bengkok.Disamping menambahkan sedikit kebesaran zakar ditempat yang bengkok tadi, kerana semasa bengkok, bahagian itu lebih langsing dari bahagian zakar yang lain kerana tisu-tisu pengembang di bahagian itu rosak dan tak berfungsi.Maka setelah regangan tisu-tisu pun bercambah dan tisu-tisu pengembang mengembang secara sama rata dan mengembalikan kelurusan zakar.

Sumber : http://petuadewasa.blogspot.com/2011...-dan.html#more

Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...