Isnin, 20 November 2017

10 Perkara Yang Pasti Anda Lakukan Dengan Salah Setiap Hari, Berulang-ulang Kali

10. Cara Memegang Stereng Kereta

Cara anda memegang stereng amat penting demi keselamatan anda. Posisi tangan anda harus garisan tengah sterengnya. Posisi ini penting untuk pastikan tangan anda akan ke tepi apabila beg udara diaktifkan semasa pelanggaran.

9. Posisi Tempat Duduk Tandas

Pastikan anda turunkan penutup mangkuk tandas anda sebelum ditarik. Ianya untuk memastikan kuman tidak melekat pada dinding tandas.

8. Masa Yang Sesuai Untuk Pakai Deodoran

Waktu pagi sebenarnya merupakan masa yang kurang sesuai untuk memakai deodoran. Hal ini kerana masa itulah masa ketiak lembap selepas mandi, lebih cepat memeluh dan deodoran tidak dapat tahan dengan lama.

Walau bagaimanapun, jika dipakai pada waktu malam, ia akan kekal lebih lama kerana ketiak lebih kering dan tidak mudah berpeluh pada waktu ini. Deodoran akan diserap ke dalam pori kulit dengan mudah.

7. Cara Mengemas Pakaian Supaya Tidak Berkedut

Pastikan pakaian tidak berkedut dan digulung sahaja.

6. Batuk

Virus mudah merebak melalui sentuhan. Jangan menutup mulut dengan tapak tangan anda semasa batuk, sebaliknya cuba batuk pada bahagian dalam siku anda kerana bahagian ini paling jarang sekali menyentuh apa-apa barang.

5. Membersih Blender

Blender anda tidak perlu diberus dengan span. Hanya masukkan air sabun dan pasang sahaja blender tersebut. Ianya akan dibersihkan dengan sendiri.

4. Posisi Tidur

Posisi tidur secara meniarap tidak sesuai kerana ianya akan memberkani tekanan kepada tulang belakang anda yang bakal menyebabkan kesakitan pada bahagian badan yang lain pula. Kualiti tidur akan berkurangan. Tidur berbaring pada belakang lebih baik demi badan tulang belakang yang sihat.

3. ‘Kaki’ Papan Kekunci

Semasa sedang belajar untuk menggunakan papan kekunci, mungkin sesuai untuk menggunakan kakinya. Walau bagaimanapun, sekiranya anda sudah tahu menaip dengan sentuhan, ianya lebih baik jika anda tidak menggunakan kaki papan kekunci kerana ia akan menyebabkan pergelangan tangan anda lebih mudah lenguh.

2. Menggantung Seluar

Letakkan tiub tusu kertas pada penggantung pakain supaya tidak akan ada bekas lipatan pada seluar yang telah diseterika.

1. Tali kasut

Masukkan tali kasur ke lubang yang paling atas sebelum memasukkan ke lubang kedua paling atas seperti yang terpapar dalam gambar. Seterusnya, silangkan dan tarik keluar. Ikatan tali kasut anda tidak akan mudah terbuka.

Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...