Selasa, 21 Ogos 2018

~Kurangkan Mata Sembap Tanpa Kos Yang Tinggi~

Gaya hidup yang aktif dan tidak mendapat tidur dan rehat yang cukup boleh menyebabkan mata menjadi sembap langsung menampakkan penampilan kita lesu dan tidak bermaya. Wanista ada beberapa tips untuk mengurangkan masalah mata sembap dan lingkaran gelap bawah mata menggunakan bahan semula jadi dan tidak memerlukan kos yang tinggi.




1. Sudu

Sejukkan sudu dalam peti sejuk semalaman. Letak sudu tersebut pada mata yang sembap pada bahagian bawah mata.





2. Susu

Rendam kapas dalam susu dan letak di bawah mata anda untuk beberapa minit. Kandungan asid laktik dalam susu tersebut membantu mengurangkan lingkaran gelap bawah mata.




3. Lemon

Letak hirisan lemon pada bahagian mata dan biarkan selama 20 minit ( hati-hati jangan sampai jus lemon termasuk dalam mata)




4. Timun + lemon

Rendam hirisan timun dalam jus lemon 3-5 minit. Letakkan hirisan timun yang sudah direndam lemon di atas mata selama 10- 15 minit.




5. Uncang teh

Uncang teh yang telah digunakan masih ada fungsi yang lain . Sejukkan uncang teh di dalam peti sejuk dan letakkan di bahagian mata selama beberapa minit.




6. Ubi kentang

Potong ubi kentang dalam potongan kecil berbentuk separuh dan letakkan di bawah mata selama 20 minit.

Via

Tiada ulasan:

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...