Isnin, 15 Ogos 2016

Hancurkan Lemak Di Perut Dengan Basikal Senaman



Basikal Senaman. Ia adalah alat senaman yang sesuai untuk kecergasan anda. Tidak kisahlah samada waktu pagi atau waktu malam,kini anda boleh melakukan senaman dengan mudah sambil menonton televisyen.
Menariknya mengenai basikal senaman ini ialah badan anda akan berasa ringan dan peluh akan keluar dengan banyak menandakan ia sangat efektif untuk menyingkir lemak degil dari tubuh anda.
Berikut adalah manfaat menggunakan sebuah basikal senaman sebagai rutin kecergasan anda.
Manfaat Basikal Senaman


  1. Menjimatkan Masa Dan Perbelanjaan
Sekiranya anda memiliki basikal senaman di rumah,ia dapat menjimatkan masa dan perbelanjaan anda. Kadangkala anda tidak mempunyai masa untuk bersenam di gimnasium,maka dengan menggunakan basikal senaman di rumah,ia dapat mengekalkan tahap kecergasan anda.
Anda pasti tahu bayaran untuk menggunakan kemudahan di gimnasium bukannya murah,maka sekiranya anda memiliki basikal senaman,anda dapat menjimatkan perbelanjaan untuk menjaga kecergasan tubuh badan anda. Tidak salah sekiranya anda berbelanja wang yang lebih untuk tubuh badan anda,kerana pulangannya pasti berbaloi.

  1. Membakar Lemak Dan Menurunkan Berat Badan
Semua orang ingin memiliki badan yang langsing dan sihat. Oleh itu,dengan penggunaan basikal senaman,ia dapat membakar kalori dan menurunkan berat badan. Selain itu, basikal senaman dapat meningkatkan kecergasan jantung dan paru-paru anda. Anda cuma memerlukan kira-kira 12-15 minit dengan mengayuh bersungguh-sungguh untuk membakar lemak pada tubuh anda.

  1. Boleh Digabungkan Dengan Alat Senaman Yang Lain
Anda boleh menggabungkan beberapa jenis alat senaman sebagai rutin kecergasan anda. Sebagai contoh,anda boleh bersenam dengan menggunakan basikal senaman selama beberapa minit dan kemudiannya gunakan alat senaman yang lain seperti dumbbell selama beberapa minit. Pastinya anda akan memiliki tubuh idaman dan tahap kecergasan anda dapat dijaga dengan baik.

Senaman Menghancurkan Lemak Di Perut Menggunakan Basikal Senaman
Senaman dengan menggunakan basikal senaman merupakan senaman yang cukup praktikal bagi sesiapa yang mahu hancurkan lemak di perut. Siapa saja yang tidak mahukannya bukan? Jom ketahui cara menghancurkan lemak di perut menggunakan basikal senaman.

Sebelum itu,pastikan anda memakai pakaian yang sesuai dan ‘warm-up’ terlebih dahulu sebelum melakukan senaman ini. Caranya ialah:
Terdapat 2 cara yang anda boleh anda lakukan iaitu:
  • Setkan 10 saat anda untuk anda pecut, dan 10 saat anda untuk anda rehat. Ulang langkah ini sebanyak 60 kali.
  • Setkan 20 minit dan buat 10 saat untuk pecut dan 10 saat untuk rehat berulang-ulang kali.
Catat Ulasan

MEDAL OF HONOR TO ALL MY FOLLOWERS. PLACE IT TO YOUR BLOG.TQ FOR YOUR SUPPORT.

WSB

PENAFIAN / DENIAL

B'jue Corner tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini.

B'jue Corner irresponsible on any loss or damage undergone because use content in this blog.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...